میلگرد

با ما در تماس باشید

شرکت تجارت آهن آلات میثاق

📌 حمایت وزیر صنعت از تشکیل شورای آهن و فولاد/ مشکل زنجیره فولاد حل می‌شود؟

قیمت لوله ، لوله مانیسمان

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: تشکیل شورای آهن و فولاد به عنوان تشکل صنفی و مستقل در دولت جدید پذیرفته شده است و مورد تایید واقع می‌شود.

سعید عسکرزاده در گفتگو با فولادبان درباره سرانجام تشکیل شورای آهن و فولاد افزود: با توجه به تغییرات ساختاری و مدیریتی وزارت صمت، اعضای کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران منتظر شکل گیری ساختار جدید هستند تا در دولت جدید از شورای آهن و فولاد رونمایی کنند.

وی تصریح کرد: بحث ایجاد این شورا کماکان وجود دارد و در همان سطحی که پیش رفته بود پیگیری شده و قطعا با ترکیب جدید سکانداو معاونان وزارت صنعت، معدن تجارت ، تلاش اعضای این شورا این است که بتواند اعتماد دولتی‌ها و مسئولان این وزارتخانه را نسبت به عملکرد شورا جذب کنند.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به آخرین اظهارات آقای فاطمی امین وزیر صمت درحمایت از تشکیل این شورا توضیح داد: قرار بود آیین‌نامه تشکیل شورای آهن و فولاد فروردین امسال نهایی و از ماه اردیبهشت به صورت رسمی اجرایی شود که همزمان با تغییرات دولت، تشکیل آن به تعویق افتاد. شورای آهن و فولاد یک تشکل فراگیر در زنجیره فولاد است و به عنوان نهادی جامع که شرکت‌های سنگ آهنی و فولادی را دربرمی‌گیرد، به حل مسائل تمام زنجیره فولاد کمک خواهد کرد.

ایجاد این شورا در ماه‌های پایانی سال گذشته در توافق بین برخی اعضای انجمن‌ تولیدکنندگان فولاد و سنگ آهن ایران شکل گرفت. بزرگترین امتیاز شورای آهن و فولاد این است که بخش اعظمی از زنجیره فولاد یعنی تولید سنگ آهن، کنسانتره، گندله و فولاد را تحت پوشش خواهد داشت و به همین دلیل این شورا منافع ملی مربوط به تمام زنجیره را در نظر می‌گیرد و قطعا منافع کل زنجیره فولاد در فضایی تعاملی تامین خواهد شد.